28

Alla vet att inlägg 08 var ett stort skämt. ha-ha.
jag ska skärpa mig. NU. osvosv.
HURSOMHELLST, tänker jag dra igen fredagen då jag och mina vänner fastnade i en hiss. sånt man alltid tänker ska hända då det faktiskt aldrig gör det. JAgoch mina vönner var på fest i södermanl. jag ska gå ner och möta några andra vänner och tar med mig två tjejer ifrån festen. Väl nere och mött upp dom gick vi  in 10 pers i hissen, 7 killar runt 70-80 och tre tjejer. i hissen står det MAX 8 personer, ingenting vi tänker på, en våning upp var det ju party!
vi stället oss i hissen och trycker på knappen, dörren stängs sakta och hissen börjar åka neråt, av någon anledning. till en början sagta. En av mina vänner säger '' vem faen tryckte på ner knappen? '' och innan vi vet ordet av dett smäller det till och hissen flyger neråt och vi slår i källargolvet otroligt hårt. det kändes som att ryggraden tröcks ur ryggen. Där står vi. Alla är till en början lugna och försöker ringa numret i hissen som är meningen ska hjälpa till om man har fastnat i en hiss. Vi får inget svar, och när någon väl svara är det en telefonsvarare. dom stänger klockan TVÅ på fredagar. så, vad ska man säga '' hej, vi är 10 personer som sitter fast i en hiss på södermalm, ni kan väll komma och hämta oss på måndag när ni har tid? ''
Eftersom vi är nere i källaren så finns det ingen mottagning på mobilerna och det är då alla börjar få panik. vi är 10 peroner i en otriligt liten hiss och det bärjar bli så varmt att några av oss började ta av oss kläder. Luften var OTROLIGT varm och kvav så vi försöker slå sönder hissfönster, vi måste ha luft! men det går inte. Folk uppe på festen börjar såklart undra vart vi tagit vägen och vad som stog på, eftersom dom hade hört när hissen kraschade i golvet. Vi står och skriker som galningar och tillslut får vi kontakt med dom. dom springer ner mot källaren där dören är låst. dom kommer alltså inte in till rummet där vi står. Grannarna ville inte hjälpa till heller. TILLSLUT får vi tag i polisen. Tog ett bra tag eftersom dom sa åt oss att sluta busringa och sedan la på. frustrerande. Brandmännen kommer tillslut och öppnar våran hiss dörr. Om vi hade varit en två vånignar längre upp än vi var när vi klev in i hissen hade vi skadat oss. Alla står och filmar när vi springer som dårar ut ur hissen, haha. ska lägga upp filmen någon dag!
Utöverdet så vart lördagen också helt okej, och i söndags började jag jobba!
ohja. på en sushi resturang. jag är så lycklig!


Kommentarer
Postat av: skinny louie

Hej Tovi... Sorry för det där idiotiska jag skrev till dig. Jag vet inte varför jag brydde mig!? Hehehe. Men du, jag saknar dig litte ibland. Faktiskt. Men aa. Ville bara säga det, och dy är grym och snygg. Peace out!

2009-09-16 @ 10:33:17
URL: http://lindalillhammar.blogg.se/
Postat av: ida

men hjälp, vad läskigt! :o

2009-09-24 @ 21:57:41
URL: http://idaschioold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0